سبد خرید
0

در روز زایمان چه لوازمی را باید به بیمارستان ببریم؟

در روز زایمان چه لوازمی را باید به بیمارستان ببریم

این سوالی است که ممکن در ذهن اکثریت مادران باردار به وجود بیاید.

  • با خودم چه لوازمی را باید به بیمارستان ببرم؟؟!
  • مادر عزیز – در ماه هشتم بارداری کم کم وقت این می‌رسد که وسایل و لوازم مورد نیاز برای روز زایمان را آماده کنیم.

لوازم موردنیاز به دو دسته تقسیم می‌شود: {1- لوازم مادر 2- لوازم نوزاد}

بعد از ماه هشتم بارداری ساک بیمارستان شما باید آماده باشد چرا که هر لحظه امکان وقوع زایمان است و ممکن است در یک آن مجبور به راهی شدن سمت بیمارستان شوید. پس برای مواجه نشدن با این معضل و استرس که ای وای! ساک را آماده نکرده‌ام، لوازم و وسایل نوزاد چی بردارم!!! ؛ بهتر است هر چه زودتر دست به کار شده وسایل خود و نوزادتان را آماده کنید.

به نظر من برای نظم‌دهی و ترتیب حتماً دو ساک تهیه کنید. {1- برای مادر 2- برای نوزاد} که موقع نیاز به هر کدام با آرامش و راحتی تفکیک‌ شده استفاده کنید. حالا برویم سراغ محتویات داخل هر ساک.

لوازم ساک مادر در روز زایمان

امروز روز مهمی است. شما باید از قبل برای امروز برنامه ریزی داشته باشید. تا این روز را بدون استرس و با تمام امکانات از پیش تعیین شده سپری کنید.

موارد مورد نیاز که در روز زایمان حتماً باید همراه مادر باشد، به شرح زیر است:

  1. پوشک سایز بزرگ و نوار بهداشتی
  2. لباس راحتی و آزاد
  3. شورت یکبار مصرف
  4. یک دست لباس بیرون برای روز ترخیص از بیمارستان (ترجیحاً همان لباس‌های راحت و آزادی که در ماه‌های آخر استفاده می‌کردید، همراهتان باشد. چرا که بدن شما هنوز آمادگی پوشیدن لباس با سایز کوچکتر را ندارد. بدن شما هنوز هم فرم ماه‌های آخر بارداری را دارد.)
  5. دمپایی – مسواک و خمیردندان
  6. سوتین شیردهی
  7. کیف لوازم آرایش (شما روز سختی را گذرانده‌اید و قطعاً رنگ‌پریده و بی‌حال هستید و چشم‌هایتان رَمَق ندارد. از نزدیکان برای ملاقات شما و دیدن نوزاد به بیمارستان بیایند، پس بهتر است دستی بر سر و رویتان بکشید.)
  8. جوراب ضخیم (یادتان باشد بعد از زایمان چه زایمان طبیعی چه زایمان سزارین منافذ بدن شما باز هست، چرا که یک اتفاق شگفت انگیز رخ داده، شما با این بدن یک انسان را متولد کرده‌اید، کار بسیار سختی است. احساس سرما مخصوصاً در کف پاها امری طبیعی است، پس لباس گرم بپوشید، پاهایتان را گرم نگهدارید تا این دوره نقاهت را با آسیب بدنی کمتری سپری کنید.)
  9. گوشی موبایل – شارژر و یکسری لوازم، برای رفاه کسی که بعنوان همراه مادر در روز زایمان کنار شما می‌باشد؛ مثل: پتو، بالشت، تنقلات، میوه و…
  10. کیسه آب گرم
  11. مدارک شناسایی – پرونده پزشکی شامل مواردی چون(شناسنامه – کارت ملی والدین – دفترچه بیمه – پرونده سوابق پزشکی و اسناد مربوط بستری)

لوازم ساک نوزاد در روز زایمان

  1. چند دست لباس بیمارستانی از جنس نخ و پنبه شماره صفر و یک
  2. پوشک بچه شماره صفر
  3. دستمال مرطوب – روغن بدن – پماد سوختگی
  4. پتوی متناسب با فصل تولید نوزاد
  5. شیشه شیر + شیر خشک
  6. آغوشگیر و بالشت شیردهی (تهیه بالشت شیردهی و آغوشگیر نوزاد بسیار مهم است.) استخوان‌بندی نوزاد نرم است برای حمل نوزاد فوراً باید از این موارد استفاده کنید. (آغوشگیر، بالشت شیردهی) چرا که مادر تازه زایمان کرده، نوزاد بسیار کوچک است برای راحتی هردو باید از این دو مورد استفاده شود.
  7. بالشت مخصوص شیردهی برای این است که دور کمر مادر قرار می‌گیرد تا فاصله بین مادر و نوزاد کمتر شود و همین که مادر مجبور نباشد، نوزاد را بالاتر بگیرد یا اینکه خودش بیشتر خم شود و هردو در شرایط بهتری باشند.
  8. پارچه برای بستن ناف نوزاد که این محصول داخل سِت لباس بیمارستان نوزاد موجود است و موقع خرید به تهیه کردن آن توجه کنید.
  9. قنداق فرنگی یا پتو دورپیچ (موقع خروج از بیمارستان از این دو مورد به سلیقه خود می‌توانید استفاده کنید و نوزاد با خود ببرید) همچنین از کَریر هم برای حمل می‌توانید استفاده کنید.
  10. و همچنین لوازمی که به صلاح دید خود و پزشک‌تان باید در روز زایمان همراهتان باشد هم به این لیست اضافه کنید که این موارد از شخصی به شخصی دیگر ممکن است متفاوت باشد. ما در تولیدی آرام، انواع بالشت‌ نوزاد و کودک را تولید می‌کنیم. وجه تمایز بالشت شیردهی برند آرام با سایر محصولات مشابه در بازار این است که یک بالشت فرم‌دهی هم روی بالشت شیردهی موجود دارد. بالشت فرم‌دهی آرام، در نخستین روزهای تولد کمک از بین رفتن صافی پشت سر نوزاد می‌شود و این محصول بسیار کاربردی است و لذا توصیه می‌شود، حتماً استفاده کنید.
  11. ناخن‌گیر مخصوص نوزاد، دستکش و کلاه نوزاد

حالا شما تمام لوازم را همراه خود دارید، پس با خیال راحت برای این روز مهم آماده‌اید. استرس و نگرانی نداشته باشید و فقط به لحظات قشنگی که بعد از به دنیا آمدن نوزادتان قرار است تجربه کنید، فکر کنید. خودتان را از لحاظ روحی برای این روز مهم و حیاتی آماده کنید، مطمئن باشید که این سختی‌ها و روزهای سخت می‌گذرد و چیزی جز شیرینی خاطرات برایتان باقی نخواهد ماند.

زایمان خوبی را برایتان آرزومندیم.

سیسمونی آرام وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *