سبد خرید
0

نکات و خرید لوازم اصلی سیسمونی نوزاد

نکات و خرید لوازم اصلی سیسمونی نوزاد

بچه‌دار شدن می‌تواند یک استرس بزرگ مالی برای خیلی از پدر و مادرها باشد. نه تنها قرار ملاقات با پزشک و هزینه زایمان گران است، بلکه تمام مواردی که گفته می‌شود از قبیل مراقبت از کودک، تأمین وسایل مورد نیاز و سیسمونی نوزاد می‌تواند هزینه‌های چشم‌گیری را به همراه داشته باشد. این لیست فقط بخشی از لوازم و سیسمونی نوزاد بوده و شما باید در نظر داشته باشید، وسایل مورد نیاز نوزاد بیش از این می‌باشد.

لیست وسایل سیسمونی نوزاد شامل چیست؟

هر نوزادی از زمان به دنیا آمدن به وسایلی نیاز دارد که باید قبل از زمان به دنیا آمدن او اقدام به خرید این لوازم کنید. خیلی از والدین برای خرید این وسایل ضروری سیسمونی نوزاد دچار سردرگمی می‌شوند. لیست وسایل سیمونی نوزاد شامل:

  • اسباب بازی
  • وسایل حمل و نقل کودک
  • سرویس تخت و کمد کودک نوزاد
  • پوشاک نوزاد
  • لوازم تغذیه و غذاخوری نوزاد
  • شیشه شیر و پستانک

خرید لوازم سیسمونی نوزاد

سلام به همه همراهان سیسمونی آرام

ما در سیسمونی آرام قصد داریم در مورد تهیه لوازم سیسمونی نوزاد صحبت کنیم. قصد داریم شما عزیزان را برای خرید آگاهانه سیسمونی نوزاد راهنمایی کنیم.

در قدم اول بهتر است در خرید سیسمونی مثل خرید جهیزیه یک چک‌لیست داشته باشید. لوازم را در چک‌لیست تقسیم‌بندی کنید، اینکار باعث می‌شود در زمان‌های کوتاهتری بهترین خریدها را داشته باشید. بعد از تهیه چک‌لیست نوبت خرید وسایل‌ها است. اینکه باید از کدوم شروع کرد و چه چیزهایی را در اولویت قرار داد خیلی مهم است.

در خرید سیسمونی این موارد را باید در نظر بگیرید: فصل به دنیا آمدن کودک، جنسیت و ابعاد کودک، ابعاد اتاق و از همه مهم‌تر مبلغی که می‌خواهیم برای خرید اختصاص بدهید توجه کنیم. تا بتوانیم متناسب با این مبلغ وسایل خوبی را برای نوزاد دلبندتان تهیه کنید.

  • سرویس خواب کودک

سرویس‌های خواب معمولاً شامل تخت نوزاد، گهواره، میز مخصوص تعویض لباس، کمد لباس و درایورها می‌باشند و شما می‌توانید بسته به کارآیی‌ها و نیاز مورد دلخواهتان را با توجه به بودجه‌ای که برایش اختصاص داده‌اید، انتخاب بکنید.

نکته: شما می‌توانید به جای خرید آن تخت‌های ساده‌ای که برای کودک تهیه می‌کنند و گوشه اتاق می‌گذارند، از تخت‌های نوزاد کنار مادر را انتخاب کنید که این قابلیت را بهتون میدهد که تخت نوزاد را به تخت مادر بچسبانید و اینطوری در خواب شب کنار نوزاد استراحت کنید.

برای بالای تخت هم بهتر است از تور بالای تخت استفاده کنید، چون بچه‌ها در مقابل حشرات همیشه ناتوان هستند و گوش شیرین‌‎شان طعمه خیلی هیجان‌انگیزی برای حشرات است.

بعد از خرید سرویس خوابی که مدنظرتان هست نوبت به خرید تشک مناسب، روتختی، پتو، پرده و همچنین فرش اتاق می‌رسد که تهیه این موارد بهتر از رنگ‌های شاد را مورد نظر قرار بدهید. تا برای کودک اتاقش نسبت به بقیه قسمت‌های خونه جذاب‌تر باشد.

  • خرید آغوشی‌ها و کَریها و بالشت‌های مخصوص شیردهی

به نظر ما در این مورد هر چقدر بیشتر هزینه کنید برای سلامتی کودک بهتر است؛ چون این دسته از کالاها را هر چقدر باکیفیت‌تر تهیه کنید مانع از آسیب دیدن به استخون‌های نرم و حالت‌پذیر کودک می‌شود.

بعد از تهیه و آماده‌سازی سرویس خواب و اتاق سیسمونی باید به وسایلی که به سلامتی و پاکیزگی مستقیماً در ارتباط هست بپردازیم. خریدهایی مثل پتوهای مخصوص پنبه‌ای و ضدحساسیت، حوله، دستمال مرطوب، پوشاک متناسب برای کودک، پمادهای سوختگی، پودر بچه و روغن بدن مخصوص بچه..

  • خرید پوشاک نوزاد

در خرید لباس باید خیلی توجه بشود که بچه در 4 ماه ابتدایی زندگی‌شان به سرعت رشد می‌کنند. وزنشان بالا می‌رود و قد می‌کشند. پس نیازی نیست که لباس‌های زیادی را در سایز 0 بخریم بهتر است تو همان خرید اول در سایزهای مختلفی لباس بخرید. اگر فرزندتان قرار است در فصول سرد سال به دنیا بیاید در خرید لباس‌های قشنگ مهمانی حتماً خرید کاپشن، کلاه و دستکش را هم فراموش نکنید.

بعد از خرید لباس‌های موردنیاز کودک نوبت می‌رسد به خوارکی کودک است؛ وسایلی مثل شیشه شیر،  شیر خشک‌های کمکی، دم کننده شیر و همچنین ظروف نگهداری شیر.

خب زمانیکه خریدهای عمومی تمام شد باید گفت که یک‌سری از لوازم هستند که خیلی از ما معمولاً بهش هیچ توجه‌ای نمی‌کنیم: مثل (تب‌سنج یا همون دماسنج) که واجب‌ترین خریدها هستند. چون اغلب بچه‌های کوچک خیلی مستعل تب کردن و بیمار شدن هستند و معمولاً پدر و مادرها این مواقع ممکن است خیلی دست‌پاچه بشوند. خرید یک دماسنج علاوه بر کنترل سلامتی کودک، باعث می‌شود که پدر و مادرها هم استرس کمتری را به خرج بدهند.

  • خرید اسباب بازی کودک

در نهایت آن چیزیکه برای بچه‌ها از همه وسایل‌های ضروری‌تر هست و آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند اسباب بازی‌ها هستند. یک خرید جدانشدنی از پدر و مادرها که حتی تا نوجوانی هم می‌تواند ادامه داشته باشد. در این چند سال که برای کودکان سیسمونی تولید کرده‌ایم، متوجه شده‌ایم که هیچ چیزی به اندازه بازی با اسباب بازی مورد علاقه‌شان و همچنین بازی با اشخاصی که خودشان بهشان علاقه‌مند هستند، آن‌ها را به وجه نمی‌آورد.

سعی کردیم در این مطلب نکاتی را گفته باشیم که در این خرید مهم آگاهانه‌تر پیش بروید و بتوانید با تهیه چک‌لیستی از تهیه لوازم برای بودجه‌ای که دارید برای خرید سیسمونی نوزاد درست و بهینه برنامه‌ریزی کنید.

سیسمونی آرام وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *