سبد خرید
0

سیسمونی و سیسمونی عصر مدرن چیست؟

سیسمونی چیست

سیسمونی یک پدیده نسبتاً جدید است که این روزها در بین مردم به شدت رواج دارد. در گذشته به شیوه‌های سنتی انجام می‌شد، اما امروزه با تغییر فرهنگ‌ها دچار تحول شده و رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.

سیسمونی چیست؟

احتمالاً ریشه کلمه سیسمونی برای شما جالب باشد، سیسمونی به زبان سانسکریت Sismuni نوشته می‌شود. در زبان انگلیسی هم کلمه سیسمونی Layette خوانده می‌شود. در هر حال سیسمونی یکی از رسوم‌های معروف و قدیمی ایرانی است. قدمت رسم سیسمونی را نمی‌توان بدرستی تخمین زد. در کل سیسمونی به رخت و لباس، لوازم خواب و حمام اولین نوزاد می‌گویند.

در عموم نقاط کشورمان رسم بر این است که خانواده عروس تمامی وسایل مورد نیاز برای نوزاد اول را تهیه می‌کند و به خانه فرزندشان می‌فرستند. و پس از خرید سیسمونی نوزاد تمامی دوستان و اقوام را در جشنی به نام جشن سیسمونی دعوت می‌کند.

سیسمونی عصر مدرن چیست؟

امروزه اقلام سیسمونی تغییر کرده‌اند و رسوم خریدن سیسمونی در مناطق مختلف کشورمان متفاوت است. در عصر مدرن رسم سیسمونی، شهر به شهر و حتی خانواده به خانواده ممکن است متفاوت باشد؛ اما به طور کلی جشن سیسمونی جشنی است که اقوام و آشنایان کنار همدیگر جمع می‌شوند و کادوهایی را به فرزند نو رسیده هدیه می‌دهند. دلیل این جشن مشترک شدن در شادی مادر و پدر از داشتن فرزند است.

برخی از سؤالات رایج:

سیسمونی چیه؟

سیسمونی به وسایل مورد نیاز کودک مانند: تشک، کوسن، روتختی، تشک، لباس، پستونک و… گفته می‌شود که والدین باید قبل از تولد فرزندشان خریداری کنند. طبق رسوم خرید این وسایل برای فرزند اول بر عهده خانواده دختر است.

آداب جشن سیسمونی به چه صورت است؟

یکی از رسوم برگزاری جشن سیسمونی این بود که مراسم توسط یکی از دوستان یا بستگان برگزار می‌شود. اما متأسفانه این روزها دیگر سنت‌های قدیمی کامل رعایت نمی‌شوند. در حقیقت برگزاری این مراسم باید توسط خواهر، مادر شوهر یا مادر انجام گیرد. با این حال در اغلب موارد دیده می‌شود که خود مادر این جشن را میزبانی می‌کند.

یک سیسمونی خوب، خریدی است که در آن شرط هدیه بودن وسایل رعایت شود و در آن اجبار پیش نیاید.

قبل از خرید سیسمونی به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید لوازم نوزاد و سیسمونی این پرسش‌ها را باید مطرح کنید:

  • گنجایش فضایی که به سیسمونی اختصاص می‌دهید؛ چقدر است؟
  • فرزند شما در چه فصلی متولد می‌شود، نیازهای مرتبط با فصل و سن او چیست؟
  • حداکثر توانایی مالی شما چه میزان است؟ نیازها را با قدرت خریدتان هماهنگ کنید تا نیمه‌کاره رها نشود.
  • جنسیت کودک دلبندتان چیست؟ برخی از نیازها با جنسیت رابطه دارد و این آگاهی از اسراف جلوگیری می‌کند.

یافتن پاسخی برای این پرسش‌ها، پیش از اقدام به خرید لازم است.

خرید انواع کوسن‌های کودک برای سیسمونی

کوسن کودک طرح خورشید، ابر رنگین کمان
کوسن کودک طرح خورشید، ابر رنگین کمان
کوسن کودک طرح خرس
کوسن کودک طرح خرس
کوسن کودک طرح دایناسور
کوسن کودک طرح دایناسور
کوسن کودک طرح یونیکورن
کوسن کودک طرح یونیکورن
کوسن کودک مدل کوآلا
کوسن کودک مدل کوآلا

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تمام نکات و آداب مهم جشن سیسمونی را برای شما عزیزان ارائه دهیم. اما از آنجا که کودکان پوستی بسیار حساس دارند، بهتر است وسایل مورد نیاز فرزندتان را از فروشگاه‌های معتبر که سلامت کالاهای خود را تضمین می‌کنند، خریداری کنید. فروشگاه اکسسوری سیسمونی آرام یکی از معتبرترین مراکز فروش سیسمونی نوزاد است که بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. تمامی محصولات در آرام با گارانتی سلامت و ضمانت کیفیت محصولات ارائه می‌شوند.

سیسمونی آرام وب‌سایت

‫2 نظر

  • قاسمی گفت:

    مطالب خوبی بود. اطلاعات مفیدی رو بهم داد. سپاس از شما🙏

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *